Nuffnang Ads

Monday 8 September 2014

5 perkara yang aku nak buat dalam masa terdekat ni..

Macam apa2 je topik aku untuk entry ni...entah tetiba terasa nak menulis tapi idea tak datang2. Tu yang rasa nak dok merapu jap ni. Ahaks!.

Actually banyak benda yang aku tengah fikirkan sekarang. Rasa dah macam berselirat kepala urat dalam otak aku ni ha...tu yang cuba nak buat listing dalam blog gamaknya. Ada ke blogger lain buat listing benda yang diaorang nak buat dalam blog? Ada ke? Ada ke? Takde?

1- Tengah tunggu outfit untuk Annual Dinner:

Seriously, aku malas nak berhabis untuk annual dinner hanya untuk satu malam. Tapi disebabkan aku memang tak banyak baju untuk event macam ni, that's why kena kuar pulus sikit. Tapi takpelah, sebab budget aku pun tak banyak. Aku dah order online untuk outfit ni. Actually, order dah awal tapi disebabkan takde stok maka aku terpaksa reorder benda lain. Alang2 nak kena reorder, baik aku carik outfit yang aku nk pakai untuk Annual dinner ni nanti. So, carik punya carik..terjumpalah kat satu online shop ni, sally fashion. Serious aku cakap, baju dia serious lawa2 belaka. Dan murah. Tapi, aku tak leh nak cakap banyak pasal online shop ni lagi sebab aku tak dapat parcel lagi. Nanti aku akan cuba untuk review tentang online shop ni next2 entry aku. worait. 

I cadang nak pakai sempoi jer,Pakai blause lengan panjang pastu beli seluar 3/4 cut kat Uniqlo warna putih, sebab theme dinner utk tahun ni serba putih. En blacque katanya. Konon perasan angel ler tu. Apa2 je la. Tapi disebabkan annual dinner tahun ni husband aku ikut sekali that's why kena semenggah sikit pakai..selalu ada den kisah sangat bab2 ni? Yang aku care...Makan!!!!.

Dan inilah outfit dia... 




2-Nak cuba set trial SK-11

Honestly...penjagaan basic aku hanyalah cuci muka, pakai toner dan pelembap. Dan selang seminggu aku akan scrub muka.Simple. Salah satu sebab kenapa aku tak nak letak banyak2 sgt produk penjagaan muka ni sebab takut muka aku break out balik. Kalau korang baca entry aku pasal review cosmoderm produk tu, sampai sekarang aku still lagi pakai produk cosmoderm, tapi aku dah tukar pakai tea tree set punya. So far, Alhamdulilah, kulit aku maintain ok. Tapi...tapi...sebab aku pakai produk yg hanya utk satu masalah jer muka jer, tak boleh jugak sebab makin lama aku ni makin tua, muka nak kena gak jaga keanjalan kulit dia. Ai...kata kawin lelaki yg lebih muda., kenalah jaga muka dan bentuk tubuh jugak. 



Sebelum nak beli ni,,gigih gak aku dok google dan carik info pasal penggunaan "miracle water" ni ha. Ada orang yg ok, ada yg tak ok..bila baca review macam takut gak nak cuba tapi kalau tak cuba tak tau sesuai atau tidak dengan aku, ye dak? That's why aku nak try pakai set trial dia dulu. Kalau ok..then boleh proceed teruskan penggunaan. Hmmm


3- Diet

Berat badan aku naik tanpa belas kasihan sejak menjak kawin ni. Mana tak naik, exercisenyer kureng..makan lebih. Macam mana tak makan lebih, mak mertua aku memang suka dok masak sedap2 pastu suh aku makan. Aduyai..camner ni? kang tak jamah kang, kecik hati. Rezeki jangan ditolak.  Tapi..idak la naik giler2 terus 10 kg macam tu. Cuma untuk ketinggian aku dalam 160cm  ni.. Ada sedikit overweight juga..dalam 1 atau 2 kg. Takpe...aku tau nk handle macam mana. Ahaks!


4- Carik kerja lain

Lepas aku dapat apa yg sepatutnya aku dapat, dalam sebulan lagi aku akan terus update resume dan carik kerja lain. Sebenarnya aku taknak carik kerja lain..tapi, rasanya aku tak dibalas setimpal dengan apa yg aku buat which makes me so dissapointed. Boss aku asyik fokus utk kesalahan aku dan taknak tgk fully apa yg aku dah contribute selama ni membuatkan aku jadi menyampah dan malas nak argue lagi dah, Aku dah cakap apa yg aku rasa dan still diorang fikir aku tak performed, so what can I do? Redha je la. Asyik nak dengar cakap orang lain jer..tak nak backing staff sendiri so paham2 sendiri la ek. 

Bila dipikirkan balik..sampai bila nak kerja teruk macam ni. Pointless. Kalau aku kerja teruk gaji mantap takpe gak. ni bayar biasa2 jer nak expect aku cover keje untuk orang lain! Piirah!


5-Honeymoon

The truth is...hidup aku dan husband memang busy. dia busy keje dengan study..aku busy kerja. Siap kalau husband aku takde kelas kitaorang asyik dating kat ofis masing2 la jawabnya. Tak leh nak bercuti sangat. Kalau cuti confirm keje berlambak. Aku dan husband backend punya orang..memang susah nak amik cuti. Asal nak cuti kena plan boleh ke tidak...Aduyai..

Aku dah identified a few places..actually nak pergi overseas tapi sekarang ni kapal terbang byk sgt "drama" so cancel bercuti dalam semenanjung Malaysia je la...Huhuhu..




No comments:

Post a Comment